Търси

Заглавие:   "Дани и дълбокото синьо море" в Драматичен театър Пловдив

"Дани и дълбокото синьо море" в Драматичен театър Пловдив
УЧАСТВАТ

Каталин Старейшинска , Георги Гоцин
ПОСТАНОВЪЧЕН ЕКИП

режисьор
Ованес Торосян
превод
Параскева Джукелова
сценография и костюми
Маргарита Данчева
музика
И.М.А.
хореография
Станислав Генадиев
видео
Елена Николаева
фотограф
Георги Вачев
ОПИСАНИЕ

Входът за Zoom зона е през централното фоайе на театъра.

„Тази пиеса е посветена на всеки в Бронкс, който ме е ударил или целунал, и на всеки, когото аз съм ударил или целунал.“ – Джон Патрик Шанли

Авторът на „Дани и дълбокото синьо море: Танц на апашите” е световноизвестният Джон Патрик Шанли – носител на Оскар за филма „Лунатици“ с Шер и Никълъс Кейдж, с награди Пулицър и Тони за пиесата „Съмнение”. Постановката на Ованес Торосян е премиера за Шанли на българска сцена.

Пиесата ни пренася в Бронкс, най-опасния квартал в Ню Йорк, където авторът е израснал. Главните герои в тази трагикомедия са момче и момиче, отхвърлени от обществото, крайни и опасни, стигнали до ръба на „дълбокото синьо море“, а какво се крие там могат да разберат само при челен сблъсък с другия. Танцът на апашите (La Danse Apache) е стихиен танц за двама, изпълнен със сцени на насилие, произхождащ от парижката ъндъргаунд култура от началото на 20 век. Не случайно Ню Йорк Таймс определя взаимоотношенията на героите в тази история като „кикбоксово па де дьо”: “Пиесата е като да седиш до ринга и да гледаш мач на живот и смърт, който завършва с нежна прегръдка.“ – Ню Йорк Таймс

„Тя (пиесата) е експлозивно, дълбоко изследване на отчуждението и изкупителната сила на любовта.” – Ню Йорк Дейли Нюз

„Изключително забавна, ужасяваща, изпълнена с въображение, хипнотизираща пиеса, крайно различна от традиционните любовни истории.“ – Драма-лог

Режисьорът Ованес Торосян за пиесата:
„Основната тема, която ще изследваме, са причините, поради които се превръщаме в маргинали. Стигайки до дъното, давайки си шанс всеки ден за новия ден. Съвременният човек е затворен в резерват. Свободата ни е взета. Да, като че ли ние решаваме и се разполагаме с животите си, но реално не е така. От прекалено много неща сме зависими. Включително и нематериални като минало, бъдеще и настояща среда. Средата ни определя. Добре, а къде е отговорът тогава? Кой отговор? Да стоим безмълвни или да крещим? Понякога на глас, понякога вътре в нас. Изходът – бунт , разпад, депресия, алкохолен делириум. А може би има спасение, някъде в „Дълбокото синьо море“.

Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на програма „Дебюти“ на Национален фонд „Култура“.
Театър | Сцени |

Facebook
Запис